Swingengende Vlootdagen op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu Swingengende Vlootdagen op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu

Swingengende Vlootdagen op Curacao

Door: Webmaster Fritsgerhard Meursing

Blijf op de hoogte en volg Fritsgerhard

23 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Beste familie, cyber vrienden kennissen.
Op vrijdag avond 16 mei zonsondergang tot zondag avond 18 mei zonsondergang in het hart van Willenstadheeft de Koninklijke Marine en kustwacht Nederland Nederlandse en Aruba laten zien waar zij voor staan op en vanuit de zee. Het verschil met vorige jaren is dat bij het traditionele openings concert op het Brionplein otrabanda, dit jaar een mix van militaire en Nederlandse muziek tehoren om het geheel wat meer " Swing" te geven.
Verder was tal van evenementen waaronder een spektaculaire vlieg show van amerikaanse F-16's die gestationeerd zijn op vliegveld Hato op Curaçao.

Haring en Erwten soep:
Voor het Maritiem spektakel waren er ondermeer schepen uit Nederland, Fransen, Britse, Colombia, Venezuela en Amerika.
Zelf ben ik op het Nederlandse fregat
Hr. Ms. Van Galen aanboord gegaan en mijn zee benen getest rond gekeken en met name mijn interesse in leef en werkomstandigheden aan boord.
Op de kade was er ook voldoende te zien en te beleven - bij Hr. Ms. Amsterdam een hapje haring en biertje is het innerlijk mens wel bevallen bij een warmte in de schaduw van 32 gr.
Bij de marine personeel
Brionplein (otrabanda) een kop erwten soep uit en ware veldkeuken.
Alles bij elkaar, spanning en sensatie dus; Caribische Vlootdagen 2008 op Curaçao een Maritiem spektakel !!!

Volop voetbalfeest op Curaçao met F.C.Groningen.
Op 21-24 mei 2008 in sportcentrum brievengat begint het vijfde Internationale voetbaltoernooi Chipi Polar Cup 2008.
F.C.Groningen zal zijn ongeslagen status op Curaçao willen verdedigen ( winnaar polar cup 2006)tegen Flamingo Brazilie, Suriname en de Nederlandse Antillen
Heel veel supporters uit Nederland, Suriname en Brazilie zullen hun team begeleiden naar mijn prachtige eiland Curaçao van de drie: Z. Z. Z. Zee, Zon, Zand. Ik hoop jullie natuurlijk spoedig berichten van dit fantastische voetbaltoernooi.
Tot hier mijn bericht.
Jullie avontuur ridder!!!