!!! Love for Curaçao !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu !!! Love for Curaçao !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu

!!! Love for Curaçao !!!

Door: Webmaster Fritsgerhard Meursing

Blijf op de hoogte en volg Fritsgerhard

05 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Beste familie, vrienden en bekenden in Nederland en heel de Wereld.
Met respect en liefde heet ik jullie welkom op www.fritsmeursing.waarbenjij.nu
Dit jaar vierde ik na vele jaren van afwezigheid "Dag van de Vlag" (Dia di Bandera) 2 juli 2008. Voorgaande aan deze werd een sobere herdenking, dat de slavernij op Curaçao en de rest van de Nederlandse Antillen werd 145 jaar geleden door Nederland afgeschaft. De herdenking op het (Rif) Otrabanda vond plaats nadat de Curaçaose vlag op Brionplein werd gestreken op dinsdag avond als voorloper van de viering woensdag
van de Dia di bandera. Op deze bezondere dag deed de geaghebber van het eilandgebied Curaçao een oproep voor bezinning en vroeg aan de eiland bestuurders en het gehele volk; om deze dag te vieren omdat wij trots zijn om een Curaçaoenaar te zijn. Nu meer dan ooit moet Curaçao trots zijn op zijn kinderen die hard werken, die een fatsoenlijk leven leiden volgens de Normen en Waarden van een beschaafd samenleving.

Ieder vorm van racisme veroordeeld:
Zeker hebben jullie via de media's kennisgenomen van de gebeurtenissen na afloop van de eilandsraad vergadering op Curaçao in de nacht van donderdag 26 juni 2008.
Daarbij zijn willekeurige personen uitsluitend op basis van hun uiterlijk doelwit geworden van agressie en mishandeling.
Er is daarvoor geen enkele rechtvaardiging denkbaar: Voor mij creerde God alle kleuren, alle kleuren zijn God. de aardse mens zal er geen verandering brengen.
Zoals een lezer in een dagblad verwoorde: Waar haat en nijd van dan komt, of wie die groep opgestoken heeft om weer die oude zwart/wit-nachtmerrie naar boven te halen weet ik niet.!!!!!
In de wereld, ook in Nederland en Curaçao zijn er groepen domme onverantwoordelijke, egoistische, zielige mensen, die denken dat ze met een grote mond en bedreigingen hun tekortkomingen en complexen kunnen verbergen.

Slot:
Ook op Curaçao schijnt in elke Traan de Zon.
Familie, vrienden en bekenden ik hoop jullie in de maand augustus in Nederland te begroeten, eerst het huwelijk 30 juli op Curaçao van mijn
dochter Regina en Rob Beerens.
Het een en ander aangaande boven vernoemde feestelijke gebeurtenis zal ik in mijn volgende bericht vermelden.
Jullie avontuur ridder!!!!
fm.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fritsgerhard

Mijn Reis RESERVERING: 6/09/2014 Vertrek Amsterdam Mijn reis voornemens door Central - Amerika: Panama, Costa Rica, Nicaragua, Hunduras, El Salvador, Guatemala, Belize, Mexico. xXx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 23046

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Discover Belize en Central America...

23 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Guatemala Casi Cielo...

28 November 2008 - 22 Februari 2009

Zon, Zee, Zand, op Curacao

25 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: