Een reis gids voor spirituele contemplaties - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu Een reis gids voor spirituele contemplaties - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu

Een reis gids voor spirituele contemplaties

Door: Webmaster Fritsgerhard Meursing

Blijf op de hoogte en volg Fritsgerhard

29 Oktober 2007 | Nederland, Groningen

"Alles gebeurt voor het beste"
Door middel van Yoga meditatie vindt ik de tijd en de energie om mij te bezinnen over Wie ben Ik, Wat ben Ik, Wat is deze Wereld, waarom ben ik geboren,Waar ga je heen?,Wat is leven, Wat is dood.
Het leven blijft voor ons als Mens een "Mysterie zijn van alle Mysteries".
Wat is legende: Wat is mijn leven legende.Ïk denk dat het dat gene is wat ik altijd heb willen doen en mijn hele leven van had gedroomd: sportman, wereld burger en reiziger. Maar met het verstrijken van de jaren steekt een geheimzinnege kracht de kop op, die probeert te bewijzen dat het onmogelijk is de eigen legende waar te maken.
Dat zijn de krachten die ogenschijnelijk niet deugen, maar die je in feite leren hoe je eigen legende waar moet maken.
De Vlam van het Hart.
Yoga Meditatie Meesters zeggen:
"Wanneer je bij machte bent om het licht wat je van binnen heb aan te trekken, dan wel te ontplooien, wordt je vanzelf de Vlam. Dan maakt het niet uit waar je ook ga meer de last van het lichaam te dragen; "maar de Vlam van het Hart"
-----------------------------------------

Gedichten van Mevlana Jelaluddin Rumi.

Reizen:
Reis omdat je er je voordeel mee kunt doen. In reizen bereikt de maan haar volheid, zoals een pion aan het einde van het bord een koningin worden kan en Jozef pas door zijn vertrek zijn wensen in vervulling zag gaan.

Naar huis:
Het is laat en het is nat.
Laat ons huiswaarts gaan en deze ruines verlaten.
Te lang vlogen we er rond als uilen in de nacht.

Laat ze lonken, die knappe blonjes, wij gaan naar huis.
Verstandig praten help niet meer.
De schijnwereld van liefde, het paradijs van verbeelding, niets houdt ons nog tegen.

Wel het graan zien maar niet de oogst?
Te veel vragen is vermoeiend.
Laat de dieren grazen en kom naar huis.
Daar vieren we echt feest met muziek en dans.

Kom, ieder die zuiver en rein is, en aflegde de kleren van de wereld van hier.
*Shams bouwde een huis, koepel zonder pilaar.

*Shams symbolisch aanwezig als het active, stralende principe van de Zon.
-----------------------------------------

Kom, Kom,wat je ook bent...
Het maakt niet uit of je een ongelovige bent, een afgodendienaar of een vuuraan bidder, een avondtuur ridder.
Kom, ons huis is geen plaats van wanhoop.
Kom al heb je honderd maal je eed gebroken, kom opnieuw, kom, kom.
Life:
"What was that?"
"That was your life, mate"
Öh, that was quick. Do I get another?"
"Sorry mate, that was it"
Basil Fawlty.
Fritzi-Boy
Ps. Klik op mijn Menu profiel voor informatie over mijn reis voornemens.

• 30 Oktober 2007 - 08:13

Maartje:

Hoi Frits,

Ik heb hier nog de voetbalspullen voor je liggen. Zou mooi zijn als je die binnenkort op kan halen.
    Dan kan je ze misschien nog meenemen om wat kinderen gelukkig te maken.

groetjes Maartje