!!! Welkom, bon bini op Curaçao !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu !!! Welkom, bon bini op Curaçao !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu

!!! Welkom, bon bini op Curaçao !!!

Door: Webmaster Fritsgerhard Meursing

Blijf op de hoogte en volg Fritsgerhard

19 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Lieve familie, cyber vrienden en alle bekenden. Welkom betekent; bon bini in het papiamentu, lands taal op Curaçao.
Zoals eerder vermeld is Curaçao de thuishaven genoemd door een smeltkroes van wel meer dan 50 verschillende nationaliteiten. Doordat zij hun eigen cullinaire tradities hebben meegebracht floreert het Eiland in een grote varieteit van restaurants en eetgelegenheden, die u in de meest uit een lopende smaken van over de hele wereld bieden.
Ook biedt het Eiland u een keur aan aktiviteiten en een nachtleven dat in de regio bekend staat om een bruisende karakter.
Meeting point:
In het kloppendhart van Punda is dit het Nederlanse terras plein cafe Wilhelmina.
Gasten uit alle lagen van de bevolking komen naar de Wilhelmina plein cafe, zakenlunchers, toeristen, stagiares, muzikanten en andere feestbeesten.
Ik ben er altijd op vrijdag middag vanaf 17.00 uur tot in de avond uren.
Bij plein cafe Wilhelmina kun je mensen bekijken en bekeken worden, ook kun je er wireles internetten.
Plein cafe Wilhelmina is dan ook een typisch Nederlands terras onder de Caribisch zon.
Zie ook: www.pleincafewilhelmina.an
Curaçao paradise onder de Zon.
Paasdagen staat voor de deur ook op Curaçao wordt het uitgebreid geviert, vooral de buitenlandse toeristen die het Eiland bestormen de komende dagen.Ook viert men hier als traditie op 2e paasdag de druk bezochte oogstfeest/seu parade (boerenfeest) door de straten van Willemstad, met exotische mooie kostuums en muziek, geeft men aandacht aan het feit dat het oogstfeest is geweest.
Zie ook: www.curacao.com
Als slot moet ik jullie mededelen dat het heel goed gaat met mijn lichamelijke gesteldheid en innerlijke staat.
Het klimaat hier op Curaçao is elke dag fraai met de Zon de hele dag er bij; dit vergelijk met Nederland elke dag weer anders. Ook de noord/oost passaatwind waait verfrissend over het Eiland en zorg voor een aangenaam temp, 28/29 gr.
Ik denk sowieso nog 1 maand rustig hier te relaxen in mijn hangmaat en te herstellen, en verder tegaan met mijn dagelijkse wandelingen en zwemmen in het blauw/wit en bruizen de zee en witte sranden hier. Dit allemaal als bijdrage en goede hulp om risico factor voor (Hypertensie) het ontstaan van hart - en vaatziekten te verkomen waarmee volgens Nederlandse medische tijdschriften een op de drie Nederlander worstelt.
Slot 2.
Ik wil graag allen bedanken voor jullie reactie op www.fritsmeursing.waarbenjij.nu, het is mij niet gelukt nieuwe foto's te plaatsen ondanks vele pogingen mijnerzijds, meer informatie hierover volgt binnenkort, hopelijk met foto's.
Jullie avontuur Ridder !!!!

• 19 Maart 2008 - 21:15

Reina:

Heej Fritsie,

Fijn dat je daar lekker geniet, wij gaan het de paasdagen ook doen maar dan 4 dagen in Madrid, ook optochten kijken en naar de voetbalwedstrijd Madrid-Valencia !

Rust goed uit en kom over een poosje gezond en wel terug naar het nu koude Holland.

Buenos dias, hasta luego

Reina & Albert

• 20 Maart 2008 - 14:24

Chong Sint Jago:

mi ta contu cu bo a pasa hopi dushi na Antillas i otro paisnan. Dia 4 di april mi ta korsow un paar dia pa sigi pa miami i new york. Cuida bo curpa i tot ziens

• 20 Maart 2008 - 16:08

Caroline:

Hoi Frits, goed te horen dat het met je gezondheid de goeie kant op gaat. Ik zou zeggen neem het ervan en doe rustig aan.
    Groetjes Caroline, Stanly en Kevin

• 27 Maart 2008 - 18:21

Jaap Kuipers:

Ey ouwe landrover :)

Blij te lezen dat je weer wat beter in je vel zit. Ook deze keer weer genoten van het informatieve verhaal wat hier boven door jou geschreven staat.
    Ben wel jaloers op je wat het weer betreft. Nederland moest nog even in een kort wit jasje gestoken worden door koning winter zodat we een witte paas hadden i.p.v. kerst hahaha.
    Het was wel makkelijk wat betreft het verstoppen van eieren.. je gooide ze gewoon naar buiten en de sneeuw deed de rest. Als je dan iets hoorde kraken onder je voeten, wist je dat je er eentje gevonden had hahaha.
    Vandaag (27-03-08) was het trouwens lekker buiten met een mager lentezonnetje waar ik dus met mijn vriendin (jaja) nog even heerlijk van heb genoten..

Vriendelijke groeten van je ouwe buur