! Reis door midden amerika geannuleerd ! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu ! Reis door midden amerika geannuleerd ! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu

! Reis door midden amerika geannuleerd !

Door: Webmaster Fritsgerhard Meursing

Blijf op de hoogte en volg Fritsgerhard

11 Februari 2008 | Costa Rica, San José

Beste familie cyber vrienden en bekenden, ik vertoef al enige dagen in San jose Costa Rica. Maar tot mijn spijt heb ik het besluit genomen na raadzaam advies van artsen alhier de reis naar San Carlos, Nicaragua te annuleren wegens hogebloeddruk en vasthouden van vocht(dikke enkels en voeten).
Dit gezien ik al geneesmiddelen gebruik tegen hogebloeddruk; en ik na aankomst in San Carlos Nicaragua ook medicijn tegen malaria moet innemen tot 4 weken na vertrek. Als ik dit medicament gebruikt kan het de werking van de medicamenten tegen hogebloeddruk versterken.
Ik vertrek morgen naar Panama bij mij gastgezin aldaar, a.s zondag vlieg ik terug naar Curacao.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Voor een ieder die dit prachtig land wil bezoeken heb ik wat bezienswaardige wetenswaardige informatie:

Vulkaan Poàs

De spectaculaire krater van de 2700 meter hoge vulkaan Poàs is 300 m diep en 1,3 km breed en gevuld met een blauwgroen kratermeer.
Langs de rand van het kratermeer zie je stomende fumarolen.
De meest beruchte eruptie van de Poàs had in 1910 plaats.
De enorme uitbarsting veroorzaakte een 4 km hoge askolom, en liet een reusachtige krater achter van 8 km doorsnee.
Ruim 600.000 ton vulkanische as en gesteente daalde neer over de Central Valley.
Na voortdurende activiteit vond de volgende grote eruptie van de vulkaan Poàs in 1952 plaats.
Het meer zelf heeft zich aan het begin van de jaren 60 van de vorige eeuw gevormd.
In de periode 1989-1991 veroorzaakte gasuitstoot zure regen die de koffieplantages in de omgeving vernielde en bij grote delen van de bevolking ademhalingsstoornissen tot gevolg had.
Tegenwoordig blaast de vulkaan Poàs nog altijd grote bijtende stoomwolken de lucht in.
Aan de rand van het meer in de enorme krater kun je de roodgloeiende magma zien bubbelen.
Neem iets mee om voor je mond te houden, want het ruikt bij de krater enorm naar zwavel.
Het gebied rond de vulkaan Poàs is beschermd als nationaal park; het Parque Nacional Volcan Poàs.
Vanwege de grote hoogte en de vulkanische aktiviteit is de vegetatie in het park zeer bijzonder. Kenmerkend zijn de grillige met mos bedekte bomen.
Misschien een goed idee voor wanneer je in Costa Rica bent:
Ik zal later fotos van de vulcan plaatsen.
Tot hier voor nu. un abrazo grande!!!


  • 11 Februari 2008 - 21:29

    Toon:

    wat jammer dat je niet naar nicaragua ga.
    samen met een vriend, die lid is van de broeders van Dongen- vroeger onder meer GOG, met klooster in Santa Rosa, zit ik nu in Atalaya in Panama, waar Panamese Kruisvaarders en medewerkers en nog een enkele nederlander een landbouwschool runnen. na 20 juni ben ik weer op Curacao. morgen ga ik met een Panamese ´hermano crusado´ zoals ze ons hier noemen die ook nog priester is ,naar Del Valle. Ik weet niet of ze daar ook over een computer beschikken, anders moeten we wachten voor contact tot later. Mocht je nog in debuurtzijn, mijn vriend heeft een mobieltje dat hier functioneert met als nummer 64281105 frits alle goeds, het beste met je gezondheid. toon

  • 12 Februari 2008 - 07:36

    Caroline:

    Hoi, wel jammer dat je de reis niet voort kunt zetten. Maar de gezondheid gaat immers voor.
    Groetjes Caroline

  • 12 Februari 2008 - 18:02

    Susan:

    Balen Frits.... maar je gezondheid gaat voor alles. Otro año será, si Dios quiera. Rustigaan....
    laat je Frank Ochomogo nog weten dat je niet komt?
    heel veel sterkte en liefs
    Susan

  • 12 Februari 2008 - 18:04

    Susan:

    Sorry Frits, zie dat je Frank al gemaild hebt... werkte mijn mail in de verkeerde volgorde af!!!
    groetjes

  • 13 Februari 2008 - 12:53

    Gert Bron:

    Hallo Watertrainer.

    Het is elke keer weer leuk om jouw reisverslag te lezen. Ook de ondersteunende informatie is vaak interessant. Jammer dat het met jouw gezondheid niet helemaal optimaal is. Is het hoofdzakelijk zwembadvocht dat op jouw enkels en voeten zit?
    Ik zit in Groningen. Aldaar heb ik ook mijn oude liefde de fotografie weer opgepakt. Resultaten er van kun je op mijn www.gbpictures.oypo.nl zien. Daar tref je met enige regelmaat nieuwe fotoseries aan. Een van de laatste heb ik tijdens een heteluchtballonnenevenement in het Oostenrijkse Filzmoos gemaakt. Je krijgt zo een aardige indruk hoe het land er vanuit een mandje boven de sneeuw uitziet. Oke zover genoeg ... tot de volgende keer ... veel plezier en bovenal een goede gezondheid toegewenst.
    Met vriendelijke groet.

    Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fritsgerhard

Mijn Reis RESERVERING: 6/09/2014 Vertrek Amsterdam Mijn reis voornemens door Central - Amerika: Panama, Costa Rica, Nicaragua, Hunduras, El Salvador, Guatemala, Belize, Mexico. xXx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 23046

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Discover Belize en Central America...

23 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Guatemala Casi Cielo...

28 November 2008 - 22 Februari 2009

Zon, Zee, Zand, op Curacao

25 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: