!!! Panama a good place to by 2!!! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu !!! Panama a good place to by 2!!! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu

!!! Panama a good place to by 2!!!

Door: Webmaster Fritsgerhard Meursing

Blijf op de hoogte en volg Fritsgerhard

29 Januari 2008 | Panama, Panama-stad

Beste familie, cyber vrienden en bekenden.
Panama seems always to have been a good place to be, is een veel gehoorde uitdrukking.
Volgens geschriften; betekent Panama in de taal van de eerste bewoners de indianen: overvloed aan vis¨
Mensen die later in Panama kwamen bouwden het land verder; zoals de Spanjaarden Conquestadores,koloniale heersers, de americanen die de west indiers uit de Caribean brachten voor de bouw van de Panama Kanaal, Chinezen voor het spoorweg rails en de kanaal.Ook de Europese oorlog refuges uit de tweede wereld oorlog vluchten toen naar Panama en zuid amerika voor een nieuw begin.
Panama territory was als eerst explored in 1501 door de Spanjaard Rodrigo Calvan de Bastidas, Colombus rechterhand bij diens tweede reis naar amerika, en claimde Panama als kolonie van Spanje in naam van de Koning.
Land van contrast:
Panama is een land met grote contrasten, betreffende stedenbouw, huisvesting en levenstijl, grote winkelcentrum overal in de hoofstad Panama City en provencie.
Veel rijkdom en ook armoede, vooral in de randsteden van de hoofstad.
Maar voor de meeste Panamesen,is Panama meer dan de Panama Kanaal. (zie powerpoint prestatie over Panama)
Beste mensen wat mijn gezondheid (hernia) betreft, gaat het de goede kant, de pijn en stijfheid van mijn werfelgewrichten door ontsteking is verminderd!! Dit door gebruik van de voorgeschreven medicamenten door de artsen alhier. A.s woensdag ga ik op controle, en zal ondermeer vragen of(raadzaam)ik mijn avondtuur reis mag voorzetten naar Costa Rica en San Carlos Nicaragua, later bericht ik jullie hier over. Ook hier in Panama barst de komende weekend de karnavalfeesten los, men zegt dat na Rio de Janeiro (Brazil) de meest bezochte karnaval door toeristen uit noord en midden amerika.
Tot hier mijn bericht, volgende keer meer over mijn belevenissen alhier!!!
Nog steeds jullie avondtuur ridder!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fritsgerhard

Mijn Reis RESERVERING: 6/09/2014 Vertrek Amsterdam Mijn reis voornemens door Central - Amerika: Panama, Costa Rica, Nicaragua, Hunduras, El Salvador, Guatemala, Belize, Mexico. xXx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 23046

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Discover Belize en Central America...

23 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Guatemala Casi Cielo...

28 November 2008 - 22 Februari 2009

Zon, Zee, Zand, op Curacao

25 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: