!!! Ander leven na pensioen !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu !!! Ander leven na pensioen !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fritsgerhard Meursing - WaarBenJij.nu

!!! Ander leven na pensioen !!!

Door: Webmaster Fritsgerhard Meursing

Blijf op de hoogte en volg Fritsgerhard

28 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

Beste familie, cyber vrienden en bekenden. In de Telegraaf (Caribische editie op Curacao) van dinsdag 26 februari las ik de volgende artikel die ik met jullie wil delen, ander leven na pensioen.
Nederlanders (lees ook Frits Meursing) willen na pensioenering hun leven volledig omgooien.
Bijna negen op de tien mensen dromen van reizen, tweede huizen en extra tijd voor hobby's en familie.
Dat blijkt uit onderzoek onder duizend respondenten naar het 'Zwitserleven Gevoel' van Nederlanders.
Wel zien veel mensen een goede gezondheid en een leuk financieel zakcentje als belangrijke randvoorwaarden om hun dromen ook daad werkelijk uit te laten komen (lees ook Frits Meursing).
Opvallend is dat de Nederlander niet alleen maar droomt van luxe - zoals reizen (66 procent) en een tweede huis (21 procent) maar bewust ook op zoek is naar persoonlijke bevrediging dichtbij (Frits Meursing zoek het in verre reizen en landen)
Uit eerder onderzoek van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut blijkt dat mensen na hun pensioenering (Frits Meursing)ook daad werkelijk een andere koers inslaan en meer genieten van hun leven.
Moeiteloos noemen ze vijf of zes positive aspecten van het niet meer werken, zoals minder werkdruk en meer tijd voor leuke dingen.
Maar een op de tien mensen heeft moeite (ook Frits Meursing)met het verminderde inkomen en slecht vier procent kan slecht rondkomen.

Gezonde start op Curacao !!!!
Na een week in mijn hangmat op Curacao, en een aantal klachten van lichaam en gezondheids aard die wellicht voor een groot deel met elkaar samenhangen.
Ik kreeg ook door de vlucht Panama, Bogota bij aankomst op Curacao aanhoudende oorsuisen, maar het gaat de goede kant !!!
Ook door het warme temperatuur 32 graden met een flinke noord/oost passaat wind maak het verblijf op het eiland opmerkelijk genoeg een rol gespeeld bij mijn herstel.
Mijn hogebloeddruk probleem (hypertensie)
bij controle aan een team van deskundigen op medisch alhier,is nagenoeg tot zijn normale.
Als laatste wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie steun en lieve en oprechte medeleven, hoop jullie spoedig te ontmoeten voor een stevige abrazo (knuffel) in Nederland of elders op de wereld !!!!
Jullie avontuur ridder.
Fritzi-Boy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fritsgerhard

Mijn Reis RESERVERING: 6/09/2014 Vertrek Amsterdam Mijn reis voornemens door Central - Amerika: Panama, Costa Rica, Nicaragua, Hunduras, El Salvador, Guatemala, Belize, Mexico. xXx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 23046

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Discover Belize en Central America...

23 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Guatemala Casi Cielo...

28 November 2008 - 22 Februari 2009

Zon, Zee, Zand, op Curacao

25 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: